آموزش برق صنعتی

آموزش برق صنعتی و ساختمان به صورت نوین

آموزش برق صنعتی

آموزش برق صنعتی و ساختمان به صورت نوین

به این وبلاکگ خوش آمدید ما در این وبلاگ آموزش برق صنعتی را یاد خواهیم گرفت

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


رله چیست ؟ برای شما هم این سوال پیش آمده که دقیقا رله ها چی هستند و کارشون چی هست و چه تفاوتی با کنتاکتور ها دارند؟

در این مقاله ی آموزش برق صنعتی خواهیم گفت که رله چیست و شما با رله هایی که در تابلو برق صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد آشنا میشوید؟

رله چیست ؟

شاید بهتر باشد قبل از توضیح دادن فیلم آموزشی زیر را ببینید و پاسختان را در این فیلم اموزش برق صنعتی  پیدا کنید که رله چیست و پس از آن  توضیحات تکمیلی در مورد رله را در ادامه مقاله دنبال کنید.

http://www.namasha.com/v/LIJeBjjo

خوب ما در این فیلم اموزش برق صنعتی گفتیم که رله ها تعدادی کنتاکت هستند که با برق دار شدن بوبین کنتاکت آنها تحریک شده و حالت خود را  تغییر میدهند

رله ها چگونه نصب می شوند ؟

روی پایه ی رله ها که روی ریل نصب میشود و روی خود رله کنار هر کنتاکت شماره هایی نوشته شده تا مشخص شود هر سیمی که وصل رله میکنیم دقیقا به کدام کنتاکتت وصل میشود

تفاوت رله و کنتاکتور در چیست ؟

شاید تا حالا به تفاوت بوبین و کنتاکتور ها پی برده باشید ولی اگر متوجه این قضیه نشدید توضیح خواهیم داد، کنتاکتور یک بوبین دارد که با برقدار شدن بوبین ۳ فاز ورودی و ۳ فاز خروجی کنتاکتور به هم وصل میشود مانند کلید تک پل ولی برای سه فاز هم زمان این اتفاق خواهد افتاد

ولی رله ها به بیان ساده مثل کلید های تبدیل در برق ساختمان هستند و کنتاکت انها قطع و وصل نمیشود و فقط  وقتی بوبین داخل رله تحریک شد  کنتاکت ها از  حالت اول به حالت دوم منتقل میشود ، امیدوارم منظورم را خوب رسانده باشم

تفاوت دومی که رله و کنتاکتور ها دارند تحمل جریان آنها است یعنی رله ها تحمل جریان آنها ۱۰ امپر هست ولی کنتاکتور ها در جریان های مختف از ۹ امپر به بالا تولید میشوند

منبع : http://kalengi.ir/releh/

  • محمود غفاری
  • ۰
  • ۰

 

نحوه تست محافظ جان و نحوه نصب محافظ جان یکی از مواردی است که در عمل ساده است ولی برای افرادی که تا به حال محافظ جان را نصب نکرده اند کمی گنگ است ، به همین خاطر در این آموزش به محافظ جان خواهیم پرداخت و یاد خواهیم گرفت نحوه تست محافظ جان و نحوه نصب محافظ جان چگونه است.

نحوه تست محافظ جان و روش نصب محافظ جان

پیشنهاد می کنم ویدیوی زیر را ببینید تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید:

  • محمود غفاری
  • ۰
  • ۰

آموزش مونتاژ تابلو برق صنعتی یکی از دغدغه های افرادی است که میخواهند وارد شغل برق صنعتی شوند و نیاز است که به مونتاژ تابلو برق مسلط شوند تا بتوانند وارد این شغل شوند و از  آن کسب درآمد کنند.

شما هم دوست دارید که مونتاژ کردن تابلو برق و فن و فوت هایی که یک مونتاژ کار باید بداند را یاد بگیرید ؟

اگر این نیاز را در خودتان می بینید و احساس میکنید سایر افراد به راحتی تابلو های شیک و در عین حال منظم را مونتاژ میکنند، چرا شما نباید جزء این افراد باشید و از این راه کسب درامد کنید؟؟؟

چرا آموزش مونتاژ تابلو برق صنعتی را یاد بگیریم ؟

همه ما می دانیم که برق صنعتی به مراتب درآمد آن از برق ساختمان بیشتر است ، شخصاً این مورد را تجربه کرده ام و از وقتی که پروژه های   ساختمانی را رد میکردم و فقط پروژه های صنعتی و مونتاژ تابلو برق را قبول میکردم درامد چندین برابری را تجربه کرده بودم و زحمت آن هم به طور باور نکردنی از برق ساختمان کم تر است .

حدود دوسال و نیم است که تابلو برق را مونتاژ میکنم و با آزمون و خطا و تجربه در این سالها انواع و اقسام روش های مونتاژ تابلو برق را بررسی کردم

در این پکیج تجربه ۲/۵ ساله خودم را در مورد مونتاژ تابلو برق برای شما بیان خواهم کرد تا شما در کمترین زمان ممکن بتوانید تابلو برق را مونتاژ کنید

اگر دوست دارید آموزش مونتاژ تابلو برق صنعتی را یاد بگیرید این آموزش جامع برای شما طراحی شده است.

 

 

پس از تهیه ی بسته ی آموزش مونتاژ تابلو برق صنعتی چه چیزی یاد خواهم گرفت ؟

 ابتدا به شما خواهیم گفت که چگونه میزان برق مصرفی  یک مجموعه را بدست آورید تا متناسب با مصرف کننده هایی که دارید تابلو برق خود را مونتاژ کنید.

سپس با تمام تجهیزات برق صنعتی آشنا خواهید شد تا هر تجهیزی که مورد نیاز تان است را در تابلو برقی که میخواهید مونتاژ کنید استفاده کنید( محصول متخصص تجهیزات  برق صنعتی شوید).

در مرحله سوم انواع و اقسام باکس ( جعبه ) های تابلو برق را به شما معرفی میکنیم و تصاویر تک تک تابلو برق هایی که ممکن است با آنها روبه رو شوید را برایتان می اوریم تا به راحتی هر نوع تابلو برقی که مد نظرتان است را مونتاژ کنید.

 در مرحله چهارم تمام ابزار هایی که برای مونتاژ تابلو برق به آنها نیاز خواهید داشت را معرفی میکنیم ، تصاویر همه ی ابزار های مورد نیاز و نحوه کارکرد هر ابزار را برایتان در ویدیو ها اوردیم ، سعی بر این شده ابزار هایی را معرفی کنیم که با بیشترین کارایی، کمترین هزینه را موقع تهیه ابزار ها پرداخت کند.

 در مرحله چهارم نکات ظریف و ریزی را به شما خواهیم گفت که تجربه های کاری ما هست و در هیچ جای وب از انها صحبت نشده است و اگر رعایت کنید یک چیدمان منظم و شیک را در تابلو برقی که مونتاژ خواهید کرد شاهد خواهید بود.

در مرحله ششم نکاتی که باید موقع سیم کشی در تابلو برق رعایت کنید را توضیح می دهیم

در مرحله هفتم که نهایی سازی مونتاژ است برایتان همه ی جزییات ریزی که برای تکمیل تابلو برق نیاز است را توضیح میدهیم و هر مورد که توضیح دادیم مثال های تصویری که در تابلو برق های مختلف اجرا شده را به شما نشان خواهیم داد

در مرحله هشتم نحوه صحیح تست تابلو برقی که مونتاژ کرده ایم را یاد خواهیم گرفت ( تست هم با برق سه فاز و هم برق تک فاز توضیح داده خواهد شد)

در مر حله نهم که مرحله آخر است نکاتی در مورد بهره برداری و نصب تابلو برق مورد نظر در محل را به شما خواهیم گفت

یک فیلم کاملاً عملی از مراحل ساخت تابلو برق را دریافت خواهید کرد که هنگام بازدید از یک مجموعه تابلو سازی ضبط شده است و مراحل تولید تابلو برق و مونتاژ تابلو برق را به صورت عملی مشاهده خواهید کرد.

به همراه همه ی این ویدیو ها یک جزوه ۵۳ صفحه ای هم دریافت خواهید کرد که به صورت pdf است تا برای مرور دوره به pdf  مراجعه کنید و هنگام مونتاژ به مشکلی بر نخورید.

 

http://kalengi.ir/product/assembl/

 

 

 [http://www.aparat.com/v/Qwsv6]

 

 

  • محمود غفاری