آموزش برق صنعتی

آموزش برق صنعتی و ساختمان به صورت نوین

آموزش برق صنعتی

آموزش برق صنعتی و ساختمان به صورت نوین

به این وبلاکگ خوش آمدید ما در این وبلاگ آموزش برق صنعتی را یاد خواهیم گرفت

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرکت های متعددی در سطح جهانی هستند که اقدام به طراحی تا عرضه انواع سیستم اعلام سرقت می‌ کنند. هر برند، خط و مش طراحی خاص خودش را دارد و غالباً از منوهای متنوعی در پایش امنیتی محیط برخوردار هستند. لکن در کل، در تمامی این سیستم ها شاهد یک الگوی مشترک در طراحی اجزای سیستم اعلام سرقت هستیم. همه آنها تقریباً از اجزای مشترکی بهره ‌مند هستند. بخش‌ هایی مانند:

سنسور یا دتکتور

سیستم اعلام سرقت از منزل وقتی کار می ‌کند که متوجه حضور افراد در محیط تحت نظارت بشود. پس در گام اول باید توانمندی کاملی در تشخیص هر نوع حرکتی داشته باشد. سنسورهای به کار رفته در این نوع از سیستم ها با دوربین های مادون قرمز کار می کنند که در صورت مشاهده حرکت، یک رله کنتاکت باز و یا بسته را فعال می‌ کنند.

  نحوه نصب بی متال

آلارم یا آژیر

بخش نهایی در هر سیستم اعلام سرقت از منزل، قسمت هشدار دهنده آن است. به هر حال وقتی سیستم متوجه سرقت شده است، باید به ترتیبی این جریان را گزارش بدهد. اولین و بدیهی ترین گزارش، تولید یک صدای بلند برای آگاه کردن صاحبخانه و یا اهالی ساختمان است. البته این آژیر به خودی خود باعث ترسیدن سارق نیز خواهد شد. آلارم طراحی شده برای انواع سیستم اعلام سرقت از منزل در دو تیپ نصب داخلی و نصب خارجی می باشد. برخی از آژیرها با تولید صدا همراه هستند و برخی دیگر به شکل فلاشرهایی پی در پی کار می ‌کنند. بعضی از هر دو ایده بهره مند می باشند.

سیستم تلفن کننده

اینکه تنها اقدام به یک هشدار صوتی و یا فلشر داشته باشیم، قطعا نمی تواند مانع جدی در جلوگیری از سرقت باشد. وقتی صحبت از هوشمند بودن در میان است، باید بتوان اطلاعات دقیق و هر لحظه از خانه را در اختیار صاحبان خانه بگذاریم. سیستم تلفن کننده یک ایده نرم افزاری است که پس از فعال شدن هشدار سیستم اعلام سرقت، طبق برنامه از پیش تعریف شده با شماره تلفنی که در آن ذخیره است، تماس حاصل می‌ کند.

سرورها

بهره مندی از سرور با هدف ثبت اطلاعات می باشد. به هر صورت اگر سرقتی صورت گرفت و با تمام جنبه های هشدار دهنده باز هم نتوانستیم مانع از حضور و یا فرار سارقین باشیم، باید بتوانیم سندی معتبر برای ارائه به نهادهای امنیتی مثل پلیس در اختیار داشته باشیم. تمام پایش محیط در یک حافظه که با عنوان سرور یاد می ‌شود، ثبت و ذخیره خواهد شد.

برای خواند ادامه مطلب  کلیک کنید

  • محمود غفاری